Herken jouw eigen voorkeursstijl van communiceren met anderen
Heb je wel eens bij het volgende stil gestaan:
• Hoe communiceren jouw klanten en hoe kan jij daarop aansluiten?
• Hoe communiceert jouw collega en hoe kan je elkaar daarin versterken?
• Wat is jouw voorkeursstijl en hoe communiceer jij zelf?
• Hoe kan ik mijn gedrag aanpassen zodat ik beter de regie in handen heb bij een Sales gesprek?
• Hoe haal ik meer uit mijn Sales gesprekken?
Want dat is waar DiSC om draait: herken jezelf en jouw stijl ten opzichte van de communicatie met anderen.
Niet om je in een hokje te plaatsen, maar om te signaleren hoe jij in jouw communicatie staat en wat de te verwachten reactie van anderen kan zijn.
“Wat werkt wel en wat werkt niet”
DiSC draait niet goed of fout, maar het is puur een kwestie van hoe kan je jouw communicatie aanpassen zodat de ander kan reageren waar jullie beiden ‘happy’ van worden, zodat je elkaar kan versterken. DiSC draait om wat werkt wel en wat werkt niet.
Kort gezegd: het DISC model brengt voorkeursgedrag, sterke kanten en communicatie in kaart.
Dit wordt samengevat in vier hoofdstijlen, namelijk D, I, S en C.
DiSC
Psychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat personen met dezelfde stijl ertoe neigen dezelfde gedragskenmerken te laten zien. Gedrag laat zien hoe iemand werkt en de drijfveren tonen. Waardoor iemand wordt gemotiveerd. Door hier inzicht in te krijgen kan je jouw functioneren verbeteren.
Wanneer DiSC?
DiSC kan je inzetten voor:
• Werving & Selectie
• Talent Management
• Team Ontwikkeling
• Commerciële Vaardigheden Verbeteren
• Effectiever omgaan met Klantrelaties
• Ontwikkelen Interne Relaties
Sales Synergy gebruikt dit model in haar coachings- en trainingstrajecten en werkt al jaren intensief samen met een certificeerde DiSC trainer. Daarnaast kan de DiSC workshop ook los worden ingezet in bijvoorbeeld Sales Teams.
Workshop en analyse
- Worskhop en DiSC analyse:
In een workshop neemt Sales Synergy je mee in de DiSC voorkeursstijlen. - Daarna vindt de DiSC analyse plaats en krijgt de deelnemer een feedbackgesprek naar aanleiding van een helder rapport. Dit kan je ondersteunen om jouw eigen gedrag beter te begrijpen en deze aan te passen om de communicatie beter te laten verlopen.
- Om dat nog verder toe te passen en te ervaren wat het effect is van jouw stijl van communiceren kan dit worden ingezet in een simulatiedag waar het volgende aan bod komt:
– DiSC voorkeursstijlen van jezelf en van jouw klanten/relaties
– Veel praktische tips uit de praktijk
– Werkvormen en oefeningen met simulaties
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen?
Neem contact met ons op via ons contactformulier of bel naar: 0348-752716